Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

-Τι είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (USP: unique selling point);  
-Πως μπορώ να το δημιουργήσω;
-Σε ένα κορεσμένο / γερασμένο κλάδο μπορώ να έχω;
-Αντιγράφεται; 

-Έχει ημερομηνία λήξης; 
...και άλλες πολλές ερωτήσεις και απορίες που σε κρατάνε στο "κυνήγι του χαμένου θησαυρού".
Πολλά βιβλία γράφτηκαν και πολλές περιπτώσεις μελέτης για εταιρίες που γιγαντώθηκαν με ένα ισχυρό USP όπως οι 3Μ, DELL, Apple, Nokia, Coca Cola, Nike, Smart, swatch (η κάθε μια  σε διαφορετικό προσανατολισμό)


Θα μπορούσα επίσης να γράφω κατεβατά, σχετικά με πολυεθνικές όπου  τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης, καινοτομίας, μάρκετινγκ  και λοιπών λειτουργιών έκαναν πραγματικά μαγικά. 


Η επίτευξη βιώσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος αποτελεί σε μεγάλο βαθμό φιλοδοξία της επιχειρησιακής στρατηγικής.


Στη δική μας πραγματικότητα ίσως φαντάζει δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο. 
Απαιτείται βούληση, φρέσκια αντίληψη, υπομονή, πάθος και επιμονή
Πολλές εταιρίες "χάθηκαν" στο δρόμο της αναζήτησης και δημιουργίας προσπαθώντας να καλλιεργήσουν μια πολλά υποσχόμενη δεξιότητα με αποτέλεσμα την απόλυτη καταστροφική εσωστρέφεια ή τον προσανατολισμό του στην τιμή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι ελληνικές αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών.


Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι αυτό το "στοιχείο" που κάνει μία εταιρία ξεχωριστή στην καρδιά και το μυαλό των πελατών.

Πως θα το καταλάβετε; Απαντώντας στις ερωτήσεις:
1) Γιατί με προτιμούν οι πελάτες μου;
2) Γιατί προτιμώ τους προμηθευτές μου;
(αδιάφορη η τμηματοποίηση χονδρικής / λιανικής)


Με πολλούς πελάτες μου, καταγράφουμε τις απαντήσεις και δημιουργούμε τη βάση και τις προϋποθέσεις για την ανάδειξη ενός,. Σίγουρα, διαφοροποιείται ανάλογα με τον κλάδο, τον ανταγωνισμό, τις  δυνατότητες και την επιχειρηματική κουλτούρα. Χωρίς ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, δύσκολα ένας οργανισμός θα ευημερήσει.
Αξίζει όμως. Η αναζήτησή του, είναι ένα όμορφο "ταξίδι" με δυνατές διαδρομές και συγκινητικό προορισμό.


Εις το επανιδείν



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου