Το πετυχημένο site: How to...

Η συνταγή για ένα πετυχημένο site, κάθε άλλο παρά μυστική είναι. Όμως, το κλειδί είναι στην επιμονή και στο πάθος του ανθρώπου που το τροφοδοτεί. Η ενέργεια που καταθέτει o δημιουργός, "περνάει" μέσα από δυαδικά συστήματα, καλώδια, τσιπάκια και φτάνει τελικά στον επισκέπτη. 


Τα 7 μυστικά, λοιπόν, που οδηγούν στη δημιουργία ενός πετυχημένου site / e-shop είναι:


1. Έξυπνη επιλογή domain name.
Για όσους δε γνωρίζουν, το domain name είναι η διεύθυνση του site στο διαδίκτυο, π.χ. www.abcdefg.gr. Πρέπει η διεύθυνση να είναι ευκολομνημόνευτη, αναγνωρίσιμη και να "φωτογραφίζει" τον κλάδο που δραστηριοποιήστε. Σε περιπτώσεις όπου το brand name της επιχείρησης είναι ισχυρά αναγνωρίσιμο, τότε τοποθετούμε το brand. Είναι πολύ σημαντικό αυτό το βήμα και ενδεχομένως να βοηθήσει περισσότερο από όσο φαντάζεστε την επιτυχία του site σας.


2. Κατάλληλη επιλογή φορέα & πακέτου φιλοξενίας (hosting).
H  εύρυθμη λειτουργία του website και των λογαριασμών email σας είναι σημαντική, για να ρισκάρετε σε μία αμφιβόλου ποιότητας λύση φιλοξενίας (hosting). Θα πρέπει να εμπιστευτείτε την εταιρεία που θα σας παρέχει ουσιαστικά τα θεμέλια της δουλείας σας.
Οι υψηλές ταχύτητες, σε οργανωμένες υποδομές datacenter, με απόλυτη διαθεσιμότητα & ασφάλεια είναι τα βασικά κριτήρια. Η τιμή, όχι! 




3. Εύχρηστη αρχιτεκτονική δομή.
Το που θα γραφεί τι, για ποιο λόγο και πόσο αποτελεσματικό είναι. 
Εδώ χρειάζονται ώρες brainstorming με το σύμβουλο σχεδιασμού. Απαραίτητες οι γνώσεις μάρκετινγκ και  κλαδικής έρευνας για να αποφύγετε κακές πρακτικές, ώστε να παρουσιάσετε κάτι καινοτόμο. Σημαντικό είναι το στοιχείο της ευελιξίας του site, ώστε να "εμφανίζεται" εύκολα και γρήγορα σε smartphones & tablets.



4. Καλοσχεδιασμένες και λειτουργικές σελίδες. 
To στιλιστικό κομμάτι του έργου ή "στόλισμα". Η ελκυστικότητα της όψης, σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που υπάρχουν, αυξάνει το χρόνο παραμονής του επισκέπτη. Τον εθίζει, εφόσον του δημιουργούνται όμορφα συναισθήματα. Το στοιχείο της έκπληξης είναι απαραίτητο "μπαχαρικό", μόνο στην κατάλληλη ποσότητα. Η αυτόματη αναπαραγωγή μουσικής ΔΕΝ είναι πάντα εύστοχη κίνηση. 


5. Δημοσιοποίηση του website.
Δεν παρουσιάζουμε ένα site εάν δεν είναι πανέτοιμο. Δοκιμάστε το. Παίξτε μαζί του. Κρίνετε το, ως απαιτητικός αναγνώστης / πελάτης. Παρουσιάστε μόνο ότι έχετε έτοιμο και φροντίστε αυτό που υπόσχεστε, να ισχύει. Αν στο μέλλον προσθέσετε κάτι (θα αναφερθώ εκτενέστερα παρακάτω), κάντε μου έκπληξη σε επόμενη επίσκεψη! ( Σε πολλές ιστοσελίδες βλέπω για μήνες το under constraction. Λειτουργεί αρνητικά για την εικόνα της σελίδας και κατ'επέκταση του οργανισμού σας. 


6. Τεχνικές προώθησης και προβολής.
Μολονότι σε κάθε κλάδο, η στόχευση αλλάζει, η πρακτική παραμένει η ίδια. Σηκώνει τα μανίκια ο σύμβουλος μάρκετινγκ. Χρησιμοποιούμε ό,τι υπάρχει! Μηχανές αναζήτησης, social media, επαγγελματικούς καταλόγους, affiliate programs, blogs, google κλπ.
Προσδιορίζουμε το στόχο που θέλουμε και προϋπολογίζουμε τι πόρους διαθέτουμε. Είναι βασικό να καταλάβετε ότι η δημιουργία ενός πανέμορφου και αποτελεσματικού site, είναι στόχος MARKETING! 



7. Τακτική συντήρηση & φρεσκάρισμα. 
Εδώ θα επανέλθω στο στοιχείο της έκπληξης, χρησιμοποιώντας μια πρακτική που έκανα από μικρός, μπαίνοντας στο παραδοσιακό εμπόριο τη 10ετία του '80. Η αλλαγή της βιτρίνας, το φρεσκάρισμα, η ανανέωση, ακόμη και αν δεν αλλάζουμε το υλικό, παρά μόνο τις θέσεις, εκπλήσσει τους επισκέπτες. 










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου